Ulls

Ulls
Les meves paraules. La meva mirada. Els meus ulls.

Bienvenid@s - Benvinguts/des


- L'autor és el déu del llibre, però (...) un llibre no és exactament l'ànima de l'autor.

- No, però és el més pròxim sobre el món terrenal que trobaràs de l'ànima
.

[Laia Muntadas i Aina Soley]

lunes, 16 de julio de 2012

Llop amb pell d'ovella


Cap cel estrany no em donava aixopluc
(...)
Era, llavors, entremig del meu poble
I compartia la seva dissort.
Anna Akhmàtova

Cap cel amic no m’escuda
I allà on altres només veuen
L’error imprevist d’una multitud ambiciosa
-la pols del camí que a tots ens embruta-

Jo veig la paraula conduïda d’un titellaire
Que crea bitllets que s’esfumen a l’aire

Te’ls llença a la cara i es queixa
Perquè et toquen el rostre,
I quan allargues la mà –mirada plorosa-
Els recull i se’ls menja

Té el somriure bonhomiós del rondallaire
Però es trenca i t’ensenya les dents
Et gruny i també et devora. Ja saps què ets?
Una ovella aixafada pel pes del deute, no res més!

... Tu tenies la pell que el llop arranca
Per disfressar-se i caçar entre el teu ramat!

No hay comentarios: